Translate

26 Nisan 2013 Cuma

binbir surat oyuncağım







Bu oyuncağın yapımını Disney junior' da İntikam dizisinden tanıdığımız Barış 'ın  (Can Sipahi) sunduğu art attack programında gördük. "Anne bundan yapalım mııııı" diyen bıdığımı kıramadım ve yapmaya çalıştım. Çok sevdi kreşe götürdü günlerce elinde gezdirdi.. 
Önce evde karton olmadığını anlayınca kilerde belki bir gün kullanırız diye kenara atmış olduğumuz koton kartonunu iki eşit daire şeklinde kestik. Bir yüzüne daha ufak bir daire çizip maket bıçağ ıile çıkardık temiz yüzüne ise istediğimiz renk ve şekilde karekteri yüzsüz bir şekilde çizdik ve boyadık.(yüz zaten alttaki kartona çizilecek).Sonra iki kartonu birbirine tutturduk. Diktim olmadı, ne yapsam ne yapsam derken şöyle bir yöntem buldum: İğne ile ipi tam birleşim yerinden deliği azıcık iğne ile büyütecek şekilde genişleterek geçirdim (tamamen geçirmedim ama, ipin bir ucu kalacak ki en son dönüp gelince bu ipe bağlayacağız), sonra 1 cm boyunda kestiğim pipetin içinden geçirip ipin çıktığı deliğe geri soktum sonrada diğer tarafına da aynı boyutta bir pipet parçası ile işlemin aynısını uyguladım. Sonra ilk geçişte bıraktığım iple dönüp gelmiş pipetlerden geçip gelmiş ipi birleştirdim. Böylece kendi etrafında dönebilen ama birbirine bağlı iki daire şekilli kartonum oldu. Sonra istediğimiz yüzleri çizdik; üzgün, kızgın, gülümseyen, şaşırmış...




















Umarım anlatabilmişimdir.... Mutlaka deneyin çok eğlenceli bir oyuncak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder