Translate

14 Kasım 2012 Çarşamba

kışlık biber ve domates soslu turşu


Kış hazırlığı mı kaldı kış geldi biliyorum ama yine de paylaşayım dedim.(daha da geç olmadan) Ancak sıra geliyor ne yapayım... İşte favori yiyeceğim kırmızı biberler fırında bir güzel közlenir, tontiş anne eli ile kabuklarından ayrılır, miktarı damak tadına göre değişen miktarlarda sirke, tuz, zeytin yağı ve sarmısak ile harmanlanır. Ben özellikle yemeklere katacağımdan doğrayarak kullandım. Buzdolabında saklıyorum yerim var diye ama yeri olmayanlar için dışarıda da saklanılabilir. Yemeklerde, salatalarda,meze olarak hazır kullanılabilir...








İşte bizim için yazın olmazsa olmazı domates soslu turşu... Biberler saplarından ayrılır. Biz çok acı olsun istemediğimizden doğramadık sadece bir iki bıçak darbesi ile deldik. Bir de çok acı olmasın diye biber miktarını biraz kısıtlı tuttuk. Sonra soyulmuş domatesleri doğradık (rondodan geçirenler de var biz biraz çatalıma gelsin istediğimizden iri doğradık) maydanoz, tuz, sirke, zeytin yağı, sarmısakları da karıştırıp kavanozladık... İtiraf edeyim çok güzel oldu yeniden domates alıp ertesi hafta yeniden yaptık... Bu arada domates bursa domatesi daha etli oluyormuş o nedenle tercih ettik.















Bunlarda günün kahramanları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder