Translate

30 Nisan 2013 Salı

irmikli hamsi


Hamsi bir zamanlar tek sevdiğim balıktı. 


Gel zaman git zaman yiye-yiye ve anne olunca balık düşkünü oldum çıktım. Ama hamsinin yeri bende tabi ki bambaşka. Bir gün babam bana hayatımda yemediğim kadar lezzetli bir hamsi yapacağını iddia etti. Hamsiyi tadınca az bile söylemiş olduğunu düşündüm...Bazı insanlar balığı ıslak ıslak yumuşacık sever, bu tarif maalesef o tip balık severlere göre değil. Benim gibi balığı kuru, yanmaya yüz tutmuş, çıtır çıtır sevenlerdenseniz bu tarifi mutlaka denemelisiniz. 
Gelelim tarife: kafası koparılaraktan temizlenmiş ama hala kılçıklı hamsi ayrı bir kapta karıştırılmış irmik, tuz ve kimyonlu (miktarları tamamen damak tadınıza kalmış) karışıma iki yüzünüde kaplayacak şekilde batırılır, fırın tepsisinin teline dizilir. Fanlı ızgarada 200 derecede kızarıncaya dek pişirilir. Tercihen rokalı bir salata ile afiyetle yenir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder