Translate

26 Eylül 2012 Çarşamba

bebekler için evde katkısız peynir yapımı

Yaklaşık 1-2 aydır evde bayatlamış yoğurtlarımı kaynatıp lor peyniri yapıp makarnalara sos olarak kullanıyordum. Geçen hafta tatil için gitmişolduğum İtalya'da ricotta ve mozeralla peynirini tattıktan sonra acaba nasıl yapılır diye internet üzerinden bir araştırma işine giriştim. Aşağıda linkini vermiş olduğum lavantin antep yemekleri isimli sitede güzel bir bilgi bulunca denemeye koyuldum. Sonuç harika! yaptığım peynirin tadına bayıldım. Tuzsuz ve hafif süt tadında olması zaten en çok da İtalyanların tatlılarda ve meyvelerle yiyor olmasını açıklıyordu ve aklıma neden peynire yeni başlayan bebekler için kullanılmasın ki fikrini getirdi. Katkısız,evde yapılıyor, tuzsuz, tadı tam bebeklerin seveceği cinsten. Keşke Elüşüm bebekken akıl edebilseymişim ama ben nasıl tahmin edeyim yoğurttan bile kolay yapılacağını ki? Önce yapım aşamalarını resimlerle anlatmaya çalışıp sonra da kullanılabileceği yerleri yazmaya çalışacağım. Umarım faydalı olur. Önce 1 litre sütü gözden çıkardım zaten sürekli yoğurt yapmak için süt kaynatırken taşıran biri olduğumdan 1 litrenin lafı bile olmaz...Ocağa çelik bir tencere ile koydum.
Sonra üzerinde ince bir kaymak oluşunca ufak fokurtular oluşmaya yakın ocağı kapadım. Sonra çay bardağına hazırlamış olduğum 5 çorba kaşığı elma sirkesini içine karıştırdım.
Hokus pokus adra kadabra derken süt hemen kesilmeye başladı bile
sonrada süzeğe (ince delikli bir süzgeç veya temiz bir tülbentte aynı işi görebilir)koyup astım ve suyunu süzdürdüm.
Tadı için şöyle bir açıklama yapıyım da hayal kırıklığı yaratmıyım; süt gibi hatta şekerli gibi o yüzden bebekler için güzel kullanılır diye düşündüm zaten. Kullanımı için her türlü pasta, tiramisu, puding, irmik tatlısına karıştırılıp kullanılabilir. Pizzalarda makarnalarda sos olarak kullanılabilir. Kardeşim domates, peynir, balzamik, nar ekşisi, reyhan, kekik, zeytinyağını karıştırıp müthiş bir salata yaptı. Ama en çok da süt, peynir, yoğurt sevmeyen çocuklara nutella ile karıştırılıp ekmeklerine sürülüp verilebilir, pudinglere katılabilir. Bal veya pekmezle karıştırılıp yenilebilir. Nerde okudum hatırlamıyorum ama çileği bu peynire batırıp yiyenler de varmış... Afiyet olsun umarım beğenirsiniz. Faydalandığım Kaynak: http://lavantin.wordpress.com/2008/11/25/evde-mayali-ve-mayasiz-peynir-nasil-yapilir/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder