Translate

4 Aralık 2013 Çarşamba

Actfry'da soğan ve çiçek kurabiye








Sevgili eşim tam bir pişmiş soğan delisidir. Mangalda, fırında, zeytin yağlı, ekşili her türlüsüne bayılır. Geçenlerde canı soğan çekmiş, iki soğan için mangal yakamazdık, koca fırını çalıştırmaksa hiç işime gelmedi veee mutfakta bir köşede masum masum duran actfry dikkatimi çekti. "Neden olmasın, olur mu ki, aman olmazsa iki soğan atarım gider" derken soğanları soyup yerleştirdim, pişirdim. Tam 10-15 dakika sonra istediğimiz kıvamı aldı. İsteğe göre çok pişmiş sevenler süreyi uzun tutabilir tabi.






Bu da minişkomun çiçek şeklinde kurabiyeleri. Tarif olarak.1 yumurta, 5 yemek kaşığı buğday nişastası, 5 yemek kaşığı pudra şekeri, yarım paket katı yağ, 1 paket vanilya, 1/2 paket kabartma tozu, aldığı kadar un ve damla çikolata. Damla çikolata hariç tüm malzemeler karıştırılır, istenilen şekil verilip önceden ısınmış 170 derece fırında hafif kızarana kadar pişirilir.
Bu kurabiyedeki farklılık şekil verme yönünden oldu. yuvarlak şekil verdiğim kurabiyelerin kenarlarını mutfak makası ile kestik ve ortasına bir damla çikolata yerleştirdik.Sonuç aşağıdaki fotodaki gibi çiçek tarlası gibi oldu...





Tatlişkomun suluğunu boynuna asamadığım için üzülüyordum.Boyuna asılanları çok da kaliteli bulmadığımdan almak da istemiyordum. Çocuk işte heveslenir diye endişeleniyordum ki bu kılıfı buldum Carrefour'da.... 


Güzelim de çok beğendi ve o gece boynunda onunla yattı... Çocuk olmak ne güzel değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder