Translate

16 Aralık 2013 Pazartesi

Hindistan cevizli kurabiye


Yıllardır aradığım lezzeti buldum desem? Küçükken bir kurabiye vardı hindistan cevizli hazır pakette satılırdı işte yıllardır o tadı damağımda kalmış kurabiyeyi aradım durdum. Ve ona en yakın lezzet olarak bu kurabiyeleri keşfettim. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Tarifi:
(1 tepsi için gerekli tarif)
Yarım paket katı yağ
1 yumurta (sarısı hamuruna beyazı üstüne sürmek için bir kenara ayrılır)
3 yemek kaşığı buğday nişastası
4 yemek kaşığı pudra şekeri 
1 paket hindistan cevizi (yarısı hamura katılıp yarısı dışına kullanılacak)
1/2 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Tüm malzemeler bir kapta karıştırılır. Küçük parçalar yuvarlanarak önce ayırmış olduğumuz yumurta akına sonra hindistan cevizine iyice bulayıp (tüm yüzeyine) yağlı kağıtlı tepsiye dizilip, önceden ısıtılmış fırında 150 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişirilir. 

Ben sıcakken değil ertesi gün tadını daha çok beğendim. Tadı daha oturmuştu sanki, hindistan cevizinin lezzeti daha da belirginleşmişti.









Bu miniş de kreşte bizimkinin ayaklarına süründü, mırıldandı,zorla kendisini sevdirdi. Kızım da "anne benim kedim olsun" diye tutturdu. Zor ikna ettim ama benim de aklım kaldı yani çok tatlı bir şeydi...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder