Translate

26 Ağustos 2014 Salı

Keçiboynuzu unlu kurabiye





İnsanın Mersin' de yazlığı olur da keçi boynuzlu bir tarifi olmaz mı? Çok ayıp olur ama...


Keçi boynuzu unu ile ilk defa bu yıl pazarda karşılaştım. Normalde keçi boynuzunun tadını hiç sevmem, ama faydaları hiç de yabana atılır cinsten olmayınca deneme maksatlı bir alayım dedim. Tarifimi internetten çeşitli kaynaklardan bakıp, karma bir tarif oluşturdum. 


1 yumurta
125 gram katı yağ
1 çay bardağı keçi boynuzu unu
1 çay bardağı buğday nişastası
1 çay bardağı pudra şekeri
1/2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tüm malzemeler derin bir kapta karıştırılır. İstenilen şekil verilerek tepsiye dizilip, önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında yaklaşık 15 dakikada pişirilir.


Ben zaman kısıtlılığından dolayı yuvarlak yaptım, severek tükettik. Keçi boyunuzu tadı hafif geliyor, ayrıca pekmez katılmış gibi de bir kokusu oluyor. Bu arada kilosu 10 tl
Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder