Translate

20 Kasım 2012 Salı

erişte zamanı


Televizyonda annişim kolay erişte kesim yöntemi görmüş, bize de denemek düştü... 

Bir gayret onu da aradan çıkardık... Tabi eylüşüm için gün doğdu çıldırdı unları oklavayı görünce... Çocuklarda ilkel bir dürtü galiba un, hamur, çamur, su sevdası... Gel gelelim tarife: 1 kg kepekli una 1 yumurta kırıp, biraz tuz atıp sütle kıvam alıncaya kadar yoğurduk. Sonra istenilen kıvama gelince yufka gibi açtık oklavaya sarıp üst kısmından kestik fotoğrafta görüldüğü gibi. 


     


Sonra üst üste gelen parçaları istediğimiz incelikte kestik. 


Kesilen parçaları bir süzgeç yardımıyla fazla unlarından eleyerek ayırdık.




Unumuzu eleyip eleğimizi asmadık tabi; elediğimiz un kırıntılarına günün baş kahramanının ismini yazıp çeşitli hayvanlar, sayılar, şekiller, harfler yaptık...





Fırın tepsisine yerleştirip hafif kızarana kadar 200 derecede fırınladık.


Ben genellikle çorbasını seviyorum. Makarna şeklini de denedim beğendik. Lezzetinin yanında kepekli ve katkısız oluşu bonusu... 
İşte çorbamın tarifi: 
malzemeler:
1 soğan
2 domates
biber salçası
bir avuç kadar önceden siyah mercimek
 1 avuç kadar nohut
erişteler
isteğe bağlı et suyu
tereyağında kızdırılmış nane ve tuz.  
Yapılışı: Soğanlar az bir sıvı yağ ile kavrulur. Üzerine salça ve rendelenmiş domatesler atılır. Az biraz karıştırılıp mercimek ve nohut eklenir.(Ben genellikle buzluktan haşlanmışları çıkarıp atıyorum) Suyu katılır erişteler suyu çekeceğinden biraz bol tutulsa iyi olur. Karışım kaynadıktan sonra naneli tereyağlı sos ve tuz katılır bir dakika kadar kaynadıktan sonra eğer hemen yiyecekseniz erişteler atılır. Eriştelerin pişip pişmediği kontrol edilerek ne kadar süre kaynayacağı belirlenir. Hemen yiyecekseniz diyorum çünkü örneğin misafiriniz için hazırlıyorsunuzdur veya 1-2 saat sonra yiyecekseniz karışıma erişteler atılmadan beklenir yemekten 10 dakika önce karışımı kaynatıp erişteleri katıp, erişteler pişince taze taze servis yapabilirsiniz. Ben bu çorbayı hazır erişte, tel şehriye, arpa şehriye ve mantı ile de yapıyorum çok güzel oluyor, ayrıca da çok besleyici tavsiye ederim. Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder