Translate

6 Kasım 2012 Salı

evde katkısız ekmek yapımı


Ekmek makinesi gerekli mi acaba diye kafamı kurcalayan sorudan kurtuldum.
Başarısız bir "amaan ne olursa olsun" deyip aldığım tefal actifry tecrübesinden sonra kimse benim gibi olmasın diye paylaşmak istedim. Actifry gereksiz bir makine; patates ve et kavurma dışında hiçbir işe yaramıyor, çok sesli, odayı fazla ısıtıyor ve yıkaması da zor. Aslında alış sebebim az yağda sebze kızartıp kızartıp yoğurtlayıp yemekti ama kabak, patlıcan konusunda pek de başarılı olamadım. Sebzeleri aşırı kurutuyor, soslu kızartmayı denedim yine olmadı. Fırınların turbo fonksiyonu da aynı işi görüyor aslında, tek fark actifry kendi kendine karıştıryor. <br/> İşte ne diyordum ekmek makinesi lazım mı derken fırında bir deneme yapayım dedim. Kepekli una ufak bir çukur açıp içine 1 su bardağı süt ve yumurta koyup, 1 küçük paket kuru maya, 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı tuz koyup mayayı erittim. Sonra unla karıştırıp ele yapışmayacak kıvama gelene dek yoğurdum. İtiraf edeyim hamurlu şeyleri yapmayı pek sevmiyorum, çünkü güzel olmazlarsa çok üzülüyorum... Neyse sonrasında hamuru elimle açıp içine maydanoz ve peynirle yapmış olduğum karışımı sürdüm. Sonra iki yanını kıvırıp kesişim noktasının geldiği yüzeyi altta kalacak şekilde çevirdim. Üstüne yumurta çörek otu-susam sürüp 200 derecelik fırında 20-30 dakika kadar pişirdim. Güzel oldu neyse ki korktuğum kadar yokmuş. Alttaki resimde en üst sıradaki peynirli olan, ortadaki üçlü kızımın sade ekmekçikleri (kendileri peynirli kısmını değil hamur olan yerini seviyor), en alttaki de biber salçası ile hazırladığım salçalı susamlı ekmeğim. Bu tarifin bir güzelliği de poğaça için kısıtlı zamanı olanlar için dilimlenip poğaça gibi yenilebilmesi. Evde fırında da gayet güzel oldu ekmek makinası gereksizmiş sonuç olarak....
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder