Translate

28 Kasım 2012 Çarşamba

hamside devrim yapan yenge...



Ben balığı ağzına sürmeyen bir çocuktum. Taa ki bu hamsiyi tadana kadar...
Kulakları çınlasın çok sevdiğim yengem üniversite yıllarımda tanıştırdı beni. O gün bu gündür balık daha az kokulu ve daha lezzetli sanki. Hamileyken hiç balık yiyememiştim. Kızım balık sevmeyecek diye düşünüp üzülüyordum. Boşa stres yapmışım; küçük bir flipper doğurmuşum meğer. Akvaryumda gördüğü balıklara nam nam nam diyen bir çocuk bizimkisi (maşallah)...
İşte bu muhteşem ötesi yemeğin tarifi:
Hamsiler kılçıkları çıkarılarak birbirine yapıştırılıp önce çırpılmış azıcık tuz katılmış yumurtaya sonra una bulanıp kızarmış yağa atılır, kızartılır. Ben yanında keten tohumlu salata tercih ediyorum. Rossmann'da öğütülmüş keten tohumu görüp almıştım, ondan katıyorum ama normal yani susam şeklinde olanından da kullanılabilir, çok yakışıyor salatalara. Kızartma olduğu için biraz ağır oluyor ama çok lezzetli tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder