Translate

6 Ekim 2012 Cumartesi

Hamsi gelmişşşşşşş

Yıllar yıllar önce bir toplantıda yanımdaki hemşire hanım kulağıma eğilip "hamsi gelmiş" demişti yıllarca eşimle, arkadaşlarla bu duruma gülmüş garipsemiştik. Tabi o zamanlar ben hamsi kültüründen uzak yeni evliyim ne yemek, ne balıklar hakkında pek de bilgim yok. Meğer hamsinin avlanma yasağı varmış, belli dönemlerde satışa başlanılıyormuş ve çocuklar tarafından pek de sevilen lezzetli ve sağlıklı bir balıkmış. Gel zaman git zaman işte biz de anne olduk ve hamsinin yolunu gözler olduk. İşte artık hamsi geldi... Ben de gelmişken bir hamsili pilav patlatmaz mıyım? Yıllardır planlayıp dururum ya bugüne kısmetmiş yaptım gitti. Çok güzel oldu...Tarifide şu şekilde: Zeytin yağında soğan kavrulur, çam fıstığı katılır hafif kızarınca pirinçler eklenir kavrulur sonra kuş üzümü katılır ve pirincin miktarının iki katı su eklenir tuzu atılır bir miktar şeker atanlarda var ben atmadım, pilavımız azıcık sulu kalacak şekilde pişirilir sonra kılçıkları çıkarılmış hamsiler kabın önce yanlarına sonra altına dizilir pilav dökülür üstüne de hamsiler dizilir ve fırına sürülür, fırından çıkınca ters çevrilir servis yapılır afiyetle yenilir........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder