Translate

18 Ekim 2012 Perşembe

her hastalık bir hikayedir kitabı

Kitabın ön sözünde şöyle deniliyor: “Hastalıkları hikâye şeklinde anlatma fikriyle gelişen bu yarışma, bizlere çok şey kazandırdı. Bu fikrin çığ gibi büyüyerek gelişmesi; hem sağlık çalışanlarına hem de sağlık dışında çalışan bireylere, hastalara ve hastalıklara farklı bakış açısı ile bakabilme yetisi kazandıracaktır. Güzelliklerin katkılarla mükemmelleşeceğine inanan bizler, tıp eğitimine katkı sağlayabileceğini düşündüğümüz bu kitapla evlerinize konuk olduğumuz için mutluyuz. Unutmayın ki; her insanın bir hikâyesi, her hastalığın binlerce hikâyesi vardır...” Kitabın içindeki hikâyelerden bazı alıntılar şöyle: “Babam, Ben ve Hüzünlü Genetik Mirasımız" adlı hikâyede Ümit Aykut Aktaş "Hep bir yerlere tıkıştırıp durmuyor muyuz acılarımızı, zaaflarımızı, unutmak istediklerimizi! Ama ne kadar derine göm­düğümüzü sanarsak sanalım, bir yerlerden fırlayıveriyor öğrenilememiş çaresizlikleri­miz ve tüm bastırmaya çalıştıklarımız. Sürekli sorgulamalarla ve acabalarla dolu bit­mek bilmeyen koskoca bir ay... O bir ay nasıl geçti ben de bilmiyorum. Bir an önce siga­rayı bırakmam lazım. Hep öyle olmaz mı? Top kaleyi geçtikten sonra çaktırmadan topu kale çizgisinden çıkarmaya çalışırız. Bunca yıldır içtiğim sigaralardan arta kalan­ların hepsi ağır bir yük gibi sırtımda şimdi!" "Tenim Karı Üşütür" isimli hikâyede Serap Aslan "Beni şair yapacak şu hummalı geceler. Yorgun nazarlarımı sallayacak boşlukta Sana gelen yüreğim neler duyacak neler Kayıp giderken zaman o amansız loşlukta" "Gökkuşağının Yedi Rengi" isimli hikâyede Ecesu Can "Şimdi yedi yaşımdayım. Düşünüyorum da hepsi bir günde olup bitmişti sanki. Fırtınanın yatışıp yağmura dönmesi ardın­dan da güneşin kendini göstermesi gibi... Sonra da çıkar ya, gökkuşağı yedi rengiyle... O yedi renk benim için: Sabrı, inancı, pay­laşmayı, acıyı, sevinci, birliği ve sevgiyi ifade ediyor. İşte bu yedi duygu beni yaşa­ma bağladı." Kitapla ilgili daha detaylı bilgiye www.logossatis.com adresinde ulaşabilirsiniz. Sağlıklı okumalar dilerim. Yazan:Prof. Dr. Cengiz Yakıncı http://www.haberx.com/her_hastalik_bir_hikyedir_yarismasi_kitabi_cikti(19,w,11366,535).aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder