Translate

4 Ekim 2012 Perşembe

kuru kayısılı kurabiye

Yeni bir kurabiye tarifiyle burdayım, hastayım ateşler içinde yanıyorum. Sivrisinekle bulaşan tatarcık humması-Şevkiye hastalığı denilen bir hastalığa yakalandım.Maalesef bu yörede çok yaygın Hatta en çok Şevkiye mahallesinde görüldüğü için adını da ordan alıyor. Kendi kendine iyileşen bir hastalık şükür tedavisi istirahat ve bol sıvı alımı, felaket bir ateş ve kas ağrısı yapıyor. En kötüsü de defalarca geçirilebiliyor ki benim 2. geçirişim. Neyse gelelim tarife 1 yumurta 1 kahve fincanı zeytin yağı, 3 kaşık şeker pudra şekeri de olabilir hiç farketmez, ben esmer şeker tercih ediyorum. 2 kaşık buğday nişastası ve önceden sıcak suyla ıslatılmış küp küp doğranmış kayısı gün kurusu, 1/2 çay kaşığı kabartma tozu, 3 yemek kaşığı kadar yulaf gevreği (markette satılan kahvaltılıklardan) ve ele yapışmayacak bir hamur haline gelecek kadar un tepsiye ister kalıpla ister yuvarlayıp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir, afiyetle yenilir:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder