Translate

29 Haziran 2014 Pazar

Çikolata drajeli (sürpriz) kurabiye

Kızımı eğlendireceğim diye yapmadığım kurabiye kalmayacak artık... Neyse ki yaptığımın hakkını veriyor.



Sabahları uyanınca ilk işi TV açmak oluyor maalesef. İkinci işi ise kurabiye istemek. Kurabiyeleri yaptıktan sonra hava sıcak olduğundan artan drajeleri aynı kapta buzdolabına kaldırdım. Sabah kapağı açınca bizim ki şok oldu: " Anne çıkmışlar!!!" Yok kızım ben kalanlarını yanlarına koydum desem de "ama anne bak çatlamışlar" diye bana haklı olduğunu ispatlamaya çalıştı...











Tarifimiz şu şekilde:
125 g tereyağ
1 yumurta
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Yapılışı:

Tüm malzemeler derin bir kapta karıştırılır. Avucumuza açtığımız hamurun içine çikolatalı draje konulur ve kapatılıp yuvarlanır. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 15 dakika kurabiyelerin altı hafif kızarana kadar pişirilir. 


Ben fındıklı, bademli draje ve albeni kullandım. Albenili olanlar bir başka güzel oldu...


Minnoşuma mahalle bakkalından bir top almıştım. Komşumuzun oğlunun şutlarına dayanamayıp patladı. Bu topların balon gibi patladığına ilk defa şahit oluyorum. Bizde şapka yaptık ne yapalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder