Translate

23 Haziran 2014 Pazartesi

Şeker hamurlu kurabiye yapımı




Bu sene kızımın doğum günü kurabiyelerini beraber yaptık. Aslında yaptırmak için bir yer ayarlamıştım ama hazır malzemeleri almışken denemek istedim. Kurabiyecimizi yapamazsam B planı gibi kullanırım diye düşündüm. 





Önce kurabiyelerimizi pişirdik. 1 yumurta, 4 yemek kaşığı pudra şekeri, 250 g tereyağ, yarım çay kaşığı zencefil, aldığı kadar un. Hamuru derin bir kapta karıştırıp istediğimiz kalıplarla şekillendirip ahşap çubukları yerleştirip önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dakika kadar pişirdik. Kurabiyeler tam olarak soğuyana kadar dokunmadık.(Parçalanma riski olduğundan) Sonra hazır aldığımız şeker hamurunu açıp aynı kalıplarla şekillendirdik. Kurabiyelere bal sürüp şeker hamurunu yapıştırdık.



Süsleme şekerlerini yerleştirdik, süsledik.





Poşetlerine yerleştirip kurdele ile bağladık. Vazomuza yerleştirdik.


Vazomuzu da biz süsledik. Aslında rengi beyazdı ama pembeli deha güzel olur diye düşündüm. Peçete ile sarıp bantlayıp, tül ile fiyonk yapıp bağladım.


Sonuç gayet başarılı oldu. 
Ortalama 20 TL'ye 30 tane şeker hamurlu kurabiyemiz 2 saat içinde hazır...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder