Translate

20 Eylül 2013 Cuma

Derin dondurucuda havuçlu barbunya

İyi akşamlar
Bu gün tüm çabalarıma rağmen yine saat dokuz gibi pilim bitti, bayıldım... Bu artık gribi aştı, bahar yorgunluğu mudur nedir anlamadım ki....


Ama her şeye inat barbunyalarımı haşlayabildim sonunda. Eve gelir gelmez ilk olarak iki gece önceden ayıklayıp, günlerdir haşlamaya üşendiğim barbunyaları ocağa koydum. Akşamın ilerleyen saatlerine bırakınca kesin yapamıyordum, yorgunluktan...
Bu sene farklı olarak içine havuç da doğradım. Havuca ulaşılmayacağından veya taze olduğundan değil, tamamen pratiklik açısından... Patates de doğrayacaktım ama onu da seneye denerim inşallah (belki de kararır olmaz tam da bilemedim...) Aslında çiğ de atılabilir ama ben çabuk pişmelerini de istediğimden hafif kaynattım. Sonra suyunu süzüp, soğuyunca poşetlere aktarıp derin dondurucunun soğuk kollarına teslim ettim.




Hazır olarak satılan paketlerdeki nohut, barbunya, kuru fasülye ve mercimeği de bir gün suda bekletip, süzüp hafif haşlayıp atıyorum. Böylece aynı gün pişirilebiliyor ve çabuk pişiyor. Bu şekilde de deneyebilirsiniz çok pratik...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder