Translate

25 Eylül 2013 Çarşamba

Oyuncak müzesi/Gaziantep






Gaziantep gezimizin üçüncü kısmı olan oyuncak müzesi gezisinden bahsetmek istiyorum. 





İtiraf etmeliydim ki Parkantep'te ücretsiz dağıtılan dergi olmasa böyle bir müzenin varlığından haberimiz olmayacaktı. Meğer yeni yeni müzeler açılmış, hatta mutfak müzesi diye bir müze ve yöresel yemek kursları bile varmış.Zaman kısıtlılığından diğer müzeleri gezmeyi başka hafta sonlarına erteleyerek, sorduk soruşturduk ve oyuncak müzesini bulduk...


Bahçesinde lise ve ilköğretim öğrencileri arasında yapılmış karikatür yarışmasına katılan eserlerin sergilendiği panolar mevcuttu. Kızım artık ne anladıysa çok beğendi "Aaa ne güzel resimler yapmışlar anne" diye inceleyip, bana: "Şunu çeker misin, bunu çeker misin" diye yönlendirmelerde bile bulundu.








Eski bir Antep evinin içinin böyle bir sergi için düzenlenmiş olması çok hoştu doğrusu. Giderken çocukluğumun oyuncaklarını görme umudum vardı ancak bunlar benim değil annemlerin hatta dedemlerin çocukluğunun oyuncaklarıydı. Çeşitli yılların, çeşitli ülkelerin oyuncakları vardı; hatta 1920 yılına ait olanlar bile vardı. O yıllarda çocukları düşünüp böyle güzel ayrıntılı oyuncaklar yaratan ülkelere hayran oldum. Belki şimdi arasam onlar gibi ince düşünülmüş, hayal gücünü zenginleştirici ve kaliteli oyuncaklar bulamam...









Bu uzay temalı oyuncaklara ve gösteri setine bayıldık.



Müze Sunay Akın'ın katkılarıyla oluşturulmuş. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık çok güzel olmuş!








Bizimki gördüğü her oyuncağı istedi "bana bunları alar mısın" diye diye gezdi ve bu  oyuncakların nasıl olur da satılık olmadığına akıl sır erdiremedi.



























Bir oyuncak maketinde yeniçeriler ve alman askerleri savaşıyor.. Yani bu oyuncaklar yalnız bebek, araba, oyun değil buram buram tarih de içeriyor....









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder