Translate

16 Eylül 2013 Pazartesi

dutlu kurabiye






Yorgun ve hastayım. Nöbetten çıktım ve boğazım deli gibi yanıyor, kıpkırmızı olmuş durumda! Çok üzücü bir haber aldım  ve çok mutsuzum... İşte bu günü birazcık canlandırsın  renk katsın diye ailecek en sevdiğimiz kurabiyenin tarifini paylaşmak istedim. 


Gerekli malzemeler:
75 g katı yağ
1 yumurta
4 kaşık pudra şekeri
3 kaşık buğday nişastası
3 kahve fincanı dut kurusu blenderdan çekilecek
3 kahve fincanı kayısı çekerdeği blenderda çekilecek
1 tatlı kaşığı tarçın
1,5 çay kaşığı zencefil tozu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Yapılışı:
Tüm malzemeler bir kapta yoğurulur istenilen şekilde yapılıp tepsiye dizilir 170 derecede 20-25 dakika pişirilir. Soğumadan üstüne pudra şekeri serpilir.
Afiyet olsun





Bu da miniğim 'in yapbozların 'dan biri; firma hediyesi, balık yağı ürünü için hazırlanmış


Kreşe bir hevestir başladık, Allah bozmasın. Bizimkini kreşte boyamışlar kedi olmuş...Silmeme, yıkamama izin vermedi; boyayla yattı sabaha da boyaların kalanları ile kreşe gitti. Yüzünde tabi ki çok az bir kısmı kalmıştı ama çocuğunun elini yüzünü yıkamayan anne konumuna da düştük sayesinde cadının...


Değişik çayları denemeyi seviyorum, ama bunu sevemedim.


Geçen gün bizimki almış eline süpürgeyi evi temizleyecekmiş, babası gelince çok şaşıracak "aaa buraları kim temizlemiş böyle" diyecekmiş


Napoli' den getirdiğimiz biberleri ektik, kocaman kocaman yaprakları oldu ama henüz biber ve benzeri bir sebzecik yok. Bazı biberler böyle olurmuş, her sene mahsul vermezmiş, hadi öyle diyelim öyle olsun:)

Dün nöbette bizimkiler yanıma geldi. Hemşire hanımlardan biri kızıma benim kızım olur musun demiş. Bizimki de şöyle bir cevap vermiş: "Eski zaman kızları farklıydı, ben annemden hiç ayrı kalmadım, o yüzden annemden ayrılamam! " nasıl bir şok yaşadık anlatamam. Arkadaşlarıma anlatmaya çalışırken bile o cümleleri kuramıyorum ben bir solukta, bıcır bıcır nasıl sıraladın sen o lafları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder