Translate

6 Eylül 2013 Cuma

HİNGEL (VEJETERYAN MANTISI) DENEMESİ...






Üniversiteyi İstanbul' da okudum. Beyoğlun' da Hala mantıya gitmeye bayılırdım. Gözlemesi, mantısı, hingeli bir muhteşem olurdu. 
Geçen gün çok fena halde canım çekti. Ben de "amaaan olmasa atarım" diye cesaretlenip, patateslerimi haşlanmaya koydum. 
Hamuru 1 yumurta, 1 bardak su, 1 tatlı kaşığı tuz ve aldığı kadar un ile yoğurdum. Unum kepekli olduğundan böyle koyu renk oldu ve birazcık da sertti. Patates haşlamasını çatalla ezip baharatla tatlandırdıktan sonra çay bardağı ile açılmış hamurdan daireler kesip içine patatesli harç koyup birleştirdim. Mantı gibi haşladıktan sonra üzerine tereyağı gezdirip yoğurtla servis ettim... 
O zamanlar tulum peyniriyle servis ediyorlardı. O tadı yakalayamasam da bu değişik lezzeti denemiş oldum. Belki cesaret edemezdim ama Gürcistan' da yediğim mantıdan kötü olmaz herhalde diye giriştim bu tatlı maceraya....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder