Translate

13 Eylül 2013 Cuma

Domates biber patlıcan melodisi eşliğinde konservesi...


Kızımın en sevdiği ve ilk ezbere söylediği şarkılardan biri olan Barış Manço' nun domates biber patlıcanını mırıldanarak hazırlandı bu konserveler...


Bu lezzetinde eşsiz bileşimin, sarımsaklı yoğurtlusu benim favorim. Nar ekşili kuru soğanlı salatası da güzel ama yine de yoğutlusuna yetişemez... 
Bu sene ilk defa yapacağımdan malzemeleri kısıtlı tuttum. Beğenirsek ve güzel tüketilirse seneye inşallah abartmayı planlıyorum... Geçen sene yaptığım tarifi burada geçen kırmızı biberli konservelerimizi çok da hızlı tüketemedik. Hatta yarısı kadarını yazın sabah kahvaltılarında yedik. O yüzden bu sene yapmama kararı aldım. Çalışan bir anne olarak böyle hazırda şipşak yiyeceklerin bulunması büyük rahatlık. Buzluğa da attığım şeyler oluyor ama nedense konserve hep daha çok hoşuma gidiyor.
İşte biber ve patlıcanlar fırınlandıktan sonra bir güzel kabuklarından ayırdım, iri iri doğradım. Sonra derin bir tencerede bu karışımın üzerine kabukları soyulmuş domatesleri iri iri doğrayıp 10-15 dakika pişirdim. Biraz tuz atıp sıcakken temiz kavanozlara doldurup ağzını sıkıca kapatıp ters çevirdim. Soğuyunca kilerime düz çevirip yerleştirdim.


Umarım güzel olur. inşallah kışın ağız tadıyla yemek nasip olur... Afiyet olsun:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder